This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
With Moto GP failing to wow the world of Superbike racing this year, Tradewest and Black Bean have a real opportunity to pull into first place with SBK X World Superbike Championship.
In an interview with CVG, Milestone Studios Game Director Michele Celetti talks about how the fourth SBK will grab a wider audience by offering the finely tuned racing experience that hardcore fans are used to as well as no-nonesense, pick up and play thrills for newcomers to the sport.
You've said that SBK X has been your end goal for along time, that you've been working towards this game for the past four years.
We started working on the new SBK license in 2007 so it's the fourth game instalment but it's the biggest leap of the series. We always have many ideas ready for the next edition.
If you have to put out a complete game, finished, tweaked every year, you can't put in everything you're thinking about every year. So you start planning with a broader cycle and SBK X is the most complete result we have achieved up to now.
Moto GP has to be considered your biggest competitor and the reviews were perhaps a little disappointing for that game this year. Is beating Moto GP always in the back of your mind? How do you think you can capitalise this year? What will put SBK X ahead of Moto GP.
Of course we wanted to make a better game this year. We have two worlds in one game, with the arcade and full simulation mode of SBK X.
They are very different modes with different physics and different experiences. We also have all of the championships and official libraries, riders and so on, we've got the legendary roster and that is really really important for us because, although you might not know the current champions or follow current superbike racing, who doesn't know Carl Fogarty, Troy Bayliss and so on.
So it's one of our great weapons when it comes to standing out.
İşletim Sistemi: Windows XP / Vista
İşlemci: Intel 2,4 Ghz AMD
RAM: 2 GB
Ekran Kartı: GeForce 6600 ATI X700
HDD: 7 GB
YOK
Oyuna girebilmek için .iso dosyası sürücüde takılı olmalıdır,aksi halde oyuna giremezsiniz.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
Hızlı ve acımasız sokak yarışları!
Çoğu oyuncunun yarış türündeki yapımlara karşı büyük tutkusu vardır. Need for Speed piyasaya ilk çıktığı zamanlarda oyun severler tarafından beğenilmiş ve benimsenmişti. Gelişen teknoloji karşısında eriyip gitmeyen ve daha güçlü bir şekilde piyasada yüksek yerlerde yer edinmeye başlamıştı. Bu durum bizi, Need for Speed serilerinden daha iyi ürünler yapılabilecek mi diye düşünmeye zorladı. Şimdi sıkı durun! Pist yarışlarından kurtulup şehir sokaklarına geri dönmek, burada yapabildiğiniz en yüksek hıza ulaşıp, bir de rakiplerinize arabalarınızdan ateş ederek onları yoldan çıkarmak ister misiniz? İşte Blur size bu zevki yaşatmaya hazırlanıyor.
Bluru, Project Gotham Racing serisi ile akıllarda son derece iyi bir yer edinen Bizarre Creations geliştiriyor. Yayıncı Activision Blizzard, Blurun Call of Dutynin FPS türünde elde ettiği başarıyı, yarış oyunlarında elde edeceklerini ve Bizarre Creationsın yapımcı olmasının son derece önemli bir nokta olduğunu söyledi.
"Blur'u, PGR serisinin yaratıcısı Bizarre Creations yapıyor."
Hız tutkudur
Önceleri kasım ayında piyasaya çıkacağını söylenen Blur, bir kaç kez ertelendi ve son olarak 2010 yılının şubat ayında piyasaya çıkartılacağı kesinleşti. Yapımcı firma bu ertelemelerin, daha gerçekçi bir oyun yaratmak ve oyunculara son derece zevkli anlar yaşatabilmek için olduğunu dile getirdi.
Türe farklı bir bakış açısı getirecek olan Blur, arcade tarzında bir sokak yarışı olacak. Yapımda tamamı lisanslı 55 otomobil paramparça edilebilecek. Sokaklarda kuralsız yarışlara girebileceğimiz oyunda son derece hızlı arabaları kontrol edebileceğiz ve elektrik yardımıyla, rakiplerimizi oradan oraya savurup yoldan çıkarabileceğiz.
Blur, harita üzerinde bulunacak olan 20 otomobilin, bitiş çizgisine ulaşıncaya kadar birbirleriyle savaşmalarına tanık olacağımız sahnelerle dolu olacak. Los Angeles, San Fransisco, Barcelona ve Londra gibi şehirler, yapımın bize sunacağı yarış mekanlarında örnek olarak gösterilebilir.
Bir yerden nitro bulmam gerekiyor
Yol üzerinde Mine, Shunt, Nitro, Barge ve Shock olmak üzere beş bonus bulunacak. Mine, aracımızın arka tarafından yola mayın bırakma imkanı verecek. Shunt, aracımızın ön tarafından yapılabilecek orta derecede bir atak olacak ve bir süreliğine kullandığımız kişinin kontrol kaybetmesini sağlayacak. Nitro, aracımızı hızlandırmaya yarayacak. Shock ise, yine aracımızın ön tarafından yapılabilecek bir atak ve yarıştığımız parkur üzerinde birden fazla araç üzerinde etkili olacak.
"Yapım grafiksel yönden iyi olacak gözüküyor."
Grafiklerin bu zamana kadar yayınlanan görüntülerindeki gibi olacağını açıklayan firma sözünü tutarsa; tasarımları, araçların modellemeleri, gerçekçi hasarlar ve rakiplerimizi yoldan çıkarmak için kullanabileceğimiz elektrik akımlarının görselliği ciddi anlamda göze hoş gelecek gibi gözüküyor.
Acımak yok, birinci ben olmalıyım
Modifiye seçeneğininde bulunduğu oyunda, en önemli unsurlardan birisi kesinlikle multiplayer bölümü olacak. 20 yarışçıya kadar destek verecek olan online özelliği dışında, 4 kişilik Split-Screen özelliği bulunacak. Sonuç olarak; Blur, yarış oyunları tutkunlarının ilgisini çekeceğe ve adından söz ettirecek gibi gözüküyor.
İşletim Sistemi: Windows XP/Vista/7
İşlemci: Intel Pentium D @ 3.4 Ghz
RAM: 1 Gb
HDD: 14 Gb free
Ekran Kartı: 256 Mb / nVidia GeForce 6600GT / ATI Radeon 1600XT
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
Yarış arabanızın, aynı zamanda en ölümcül silahınız olabileceğini hayal edebilir misiniz? Split / Second, sizi bu konuda ikna edebilecek yeteneğe fazlasıyla sahip. Hız tutkusunu sonuna kadar yaşamanın yanında, macera ve aksiyonu da iliklerimize kadar hissedeceğiz. Black Rock Studios tarafından yapımı sürdürülen Split / Second, yayınlanan videoları ile oyuncuların beğenisini kazanmıştı. Yarışmanın dışında, çevresel her türlü etmeni kullanarak rakiplerimizi saf dışı bırakabilmemiz, bunu görsel şölenler eşliğinde gerçekleştirebilmemiz son derece ilgi çekici. Yapımcılar zaten bu konudaki iddialarını çekinmeden dile getiriyorlar.
Dört tekerlekli silah
Split / Second’da aslında olay tamamen bir televizyon serisinin parçası. 24 bölümlük serinin heyecan dolu yarışlarını yapıyoruz. Dolayısıyla, yarışlar belirli bir hikayeye bağlanmış olacak.
Hatta bunu destekleyici olarak, her yarıştan önce konuyla ilgili trailer’lar devreye girecek.
Hikayenin geçtiği şehir, söz konusu televizyon programı için yaratılmış ve yaklaşık 20 km2’lik bir yarış alanı bizleri bekliyor. Şehrin çeşitli yerlerinde, farklı koşullarda yarışacağız. Şu ana kadar iki mod duyuruldu; Race modunda bildiğimiz yarışımızı yapıyor ve rakiplerimiz arasından sıyrılıp 1. olmaya çalışıyoruz.
Görsel şölenin ön planda olduğu mod’lardan birisi, survival olarak da tanımlanabilecek Nemesis modu olacak. Burada önümüzdeki tankerleri geçmeye çalışıyoruz, tabii bu o kadar da kolay olmuyor. Tankerler bizlere yanan variller fırlatacaklar ve biz çeşitli manevralarla onlardan kurtulmaya çalışacağız. Mavi variller zamanımızdan çalarken, kırmızılara çarptığımız zaman aracımız havaya uçacak.
Yarış sırasında rakipleri saf dışı bırakmak çok önemli. Bir power bar’ımız var. Bu bar, zıplamalar, drift’ler ve tuzaklardan kurtulma aksiyonlarını gerçekleştirdikçe dolacak. Üç kademesi var. İlk iki kademe içerisinde daha hafif saldırılar yapabiliyoruz. Yine de bu tarz ataklar sayesinde, rakipleri kısa yoldan safdışı bırakabilmek mümkün oluyor. Üçüncü kademeye ulaştıktan sonra saldırı planladığımızda, bu sefer çevredeki binaların ya da piste göre başka öğelerin nimetlerinden faydalanabiliyoruz.
Bir kuleyi ya da uçağı, başkasının kafasına indirmek ve bunu müthiş görsel efektler eşliğinde yapmak büyük keyif olsa gerek. Bu kuvvetli saldırıları sadece düşmanları yok etmek için değil, kendinize pist içerisinde kısa yol açmak ve avantaj sağlamak için de kullanabileceksiniz. Yapımcılar bu yüzden özellikle patlama ve duman efektlerinin üzerinde çok fazla duruyorlar.
Kullanabileceğimiz araçlar da çeşitli gruplara ayrılmışlar. Piste ya da kendi stratejimize göre araç seçmek en mantıklısı olacaktır. Spor arabalar çok hızlı araçlar olduğu kadar çok da dayanıksız oluyorlar. Muscle araçlar ise spor arabalara nispeten biraz daha dayanıklı ama daha yavaşlar. Son olarak kamyon grubuna dahil edilebilecek araçları kullanabileceğiz. Tahmin edebileceğiniz gibi bunlar çok dayanıklı araçlar fakat oldukça yavaşlar.
Kemerleri hakikaten bağlayın
Split / Second’da aslında en büyük keyif, multiplayer oyunlarda yaşanacaktır. 8 kişiye kadar desteği bulunacak, bunun dışında 2 kişi split screen olarak kapışabilecek. Yapım; PC, PS3 ve Xbox 360 için piyasalara sürülecek ve dağıtımı Disney Interactive tarafından gerçekleştirilecek.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
Bu delikten nasıl geçecek bu araba?
BİR ARABA
Geceleyin arabanın farları yanıkken ufak bir tümseğin üzerinden atladığınızda bile insanların adrenali azda olsa artıyor ve tekrardan yapmak istiyor. Fakat bazı insanlar bunu kendilerine bir yaşam şekli olarak kabul ediyor ve bunu ne pahasına olursa olsun yapıyor evet bunlar ralliciler.CMR (Colin Mcrae Rally) ilk playstation için çıktığında sıradan olmadığını belli etmişti ve bunu yaşamaları için Codemaster oyunun PC versiyonunuda çıkardı ve CMR bir klasik oldu . Klasik olma sebebi sadece o zamana göre grafiklerinin ve seslerinin iyi olması değildi asıl önemli kısım insanların içindeki yarışçı hissini uyandırıcı özellikler koymalarıydı. Bu firma bu gazla ikinci oyunuda yaptı fanatikleri oyunu hiç düşünmeden aldı ve oynadı beğeneni olduğu gibi beğenmeyenide oldu ben beğenmeyenler tarafındaydım fakat bu şu an için önemli değil çünkü o oyun geride kaldı ve karşımızda bu efsanenin ismini tekrar göklere çıkarabilecek potansiyelde bir oyun var. Bu oyun benim ikinci oyundaki bütün kötü kanılarımı yok etti ve bu oyun hakkında çok daha farklı düşünmemi sağladı.
ARABA’NIN GEÇECEĞİ KADAR BİR YOL
CMR3’te oyunun fizik motoru tamamen değişmiş ve buda oyunda çok iyi yönde kullanılmış. Gerek arabanın grafikleri gerekse çevre materyelleri olsun yeni fizik motorunun yararlarını çok rahat görebiliyoruz. Oyundaki grafiklerin yenilendiğinin en iyi kanıtı her arabada 400,000 poligon kullanılması bu oyunlardaki karakterler için gerçekten önemli bir sayı. Bunun oyuna faydalarını ise şöyle sıralayabiliriz. Eğer poligon sayısı fazlalaşırsa arabalardaki hasar daha gerçekçi olur veya araba hareket ederken odun gibi hareket etmez yani poligon sayısı artıkça oyundaki detayda doğru orantılı olarak artıyor. Yeni grafik motoru çevre inçinde artı yönde kullanılmış fakat bence sonuna kadar kullanılmamış. Oyundaki seslerde ilk oyuna oranla gerçekten muhteşem bir noktaya ulaşmış. Oyundaki motor sesleri gerçek hayattakilerle aynı olmuş ve bunu oyunun atmosferine de büyük etkisi olmuş eğer gerçekten iyi bir ses sisteminiz varsa kendinizi gerçekten kokpit’te gibi hissede biliyorsunuz. Yarış sırasında yanınızdaki co-plot’unuzda size gerçekten çok yardımcı oluyor ve onu dikkatli dinlerseniz oyunun atmosferine iyicene kapılıyorsunuz. Zaten dinlememe gibi bir şansınız yok çünkü ekranınızda olan bir haritanız yok sadece oklar size yönleri gösteriyor fakat bu işlemi biraz geç gerçekleştirdikleri için co-plot’unuz sizi başarıya götürmenin adeta bir anahtarı.
SEYİRCİLER
Oyunda yarışabileceğiniz modlar çok fazla değil Oyunda bir şampiyona, tek başınıza oynayacağınız single race’ler, splint screen’de arkadaşlarınızla oynayabilme şansınız ve multiplayer özelliği var fakat bu modlar size gerçekten oyun sonunda delk fazlası ile yetiyor. Oyunun simulasyon yönü bile oyunu uzun süre oynatabilir çünkü her yarışa girmeden evvel veya her günün sonunda arabanızı isterseniz manuel bir şekilde modifiye edebiliyorsunuz ve bu modifiye sadece aranıza bir parça takıp çıkarmak ile sınırlı değil. Yani motorun arkada mı yoksa önde mi veya kasanın hafif mi ağır mı olması gibi bir sürü seçeneğiniz var. Bu özellikleri kullanırken insan bağzen oyunu unutabiliyor.Yarışlar toplam 8 ülkede geçiyor. Her ülkede ortalama 8 bölüm olduğunu düşünürsek oyunda geçmeniz gereken 56 bölüm var bunlar her geçişte daha da zor bir hal alıyor. Oyunda her stage’i geçişinizde pit stop’a giriyorsunuz fakat hiçbir şeyinizi değiştiremiyorsunuz. Bu pit stopların amacı sizi sadece dinlendirmek asıl önemli olanlar gün sonlarındaki pit stoplar çünkü bunlarda arabanızı değiştirip modifiye edebiliyorsunuz. Oyundaki arabaların sayısıda küçümsenmeyecek kadar fazla ve arabadaki detaylardan en hoşuma gideni her arabada kokpit’in yeri farklı yani Mitsubishi Evo VII’de kokpit solda fakat Ford Focus’da kokpit sağda.
BİRDE SÜRÜCÜ İŞTE RALLY
Sonuç olarak oyun ikinci oyunda kaybettiği prestiji geri kazanmış durumda. Oyunun grafikleri bazı yerlerde gereğinden fazla güzel. Ayrıca oyunu oynamanız için öyle aşırı iyi bir makineye ihtiyacınız yok şu an standart olan bir makine ile oyunu gayet rahat oynayabilirsiniz. Çünkü oyunun options menüsünde oyunu çalıştırabilmek için yeterli ayar var. Fakat oyunun bana göre bir eksi yönü menülerde Mouse kullanamamanız. Fakat oda böyle bir oyun için görülmemesi gerekecek kada ufak bir hata. Bence bu tip oyunların hayranı iseniz mutlaka edinmeniz gereken bir oyun fakat bu çeşit oyunlara daha yeni başlıyorsanız biraz zor gelebilir fakat zamanla alışacağınız ve başından kalkamayacağınız bir oyun olacağına garanti verebilirim.
İşlemci: Pentium 3 / 4 veya Athlon 1.4GHz at (önerilir).
İşletim Sistemi: Windows 98/ME/XP
RAM: 128 Mb RAM (minimum), 512 Mb RAM (önerilen)
Ekran Kartı: 32 Mb (minimum) 64 Mb (önerilen)
Ses kartı DirectX 9 Uyumlu
HDD: 3Gb oyun için 500 MB kurulumdan sonra